martes, 18 de octubre de 2011

Stool / Banquito

This stool is totally out of fashion.
I made a new cover for it, though, but that's not the point.
This stool was my mom's stool when she was studying at college. At that point, for sure it was a brand new and 100% fashion stool. Then, she got married. Had a baby. That baby grew up a bit, and played for hours upon this stool. The floor looked soooo cool and far away from me, I felt like I was up in the sky from there. How much I loved to play on it. 
Then, I was an student at college myself, so this stool was my partner. I spent lot of time on it, reading, drinking tea, and trying to improve myself.
Then, I grew up a bit more, got married, and this stool is my partner in my paintings and crafts moments. 
Ohhh, you may just see a simple stool.
I see SO much on it, so much love and joy, so much history, so much family, so much time.
To you, my beloved stool!!


Este banquito está definitivamente fuera de moda.
Le hice una funda nueva, si, aunque ese no es el punto.
Este banquito pertenecía a mi mamá, cuando ella empezó la universidad. Por aquella época, era un banquito 100% nuevo y a la moda. Luego mi mamá conoció a mi papá, y se casaron. Tuvieron un bebé. Cuando era pequeña, me fascinaba jugar encima de él, el piso se veía tan tan abajo, era como si estuviera mirando todo desde el cielo mismo. Amaba ese banquito.
Luego, me tocó a mi ser estudiante, y este banquito pasó a ser mi compañero de estudio, la de horas que me pasé sentada en él leyendo y tratando de mejorar mi persona, tomando té y demás.
Luego, crecí otro poquito más, me casé, y este banquito pasó a ser mi compañero de pinturas y manualidades.
Seguramente, vean solo un banquito.
Yo veo tanto tanto en él, tantas cosas. Tanto amor y diversión, tanta historia, tanta familia, una línea de tiempo familiar.
A ti, mi amado banquito!!



1 comentario:

  1. The stool looks great! :) And it has a great "life story"

    ResponderEliminar